۷ باید و نباید برای داشتن اندامی مناسب در روز عروسی

۱. تعادل همه چیز است

غذاهای خود را با هوشمندی بیشتری انتخاب کنید که به نوبه خود به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و به اهداف بدنی خود برسید. پنج ماده اصلی که باید در هر وعده غذایی وجود داشته باشد عبارتند از: پروتئین ، کربوهیدرات، چربی، فیبر و تقویت کننده ها! در وعده های غذایی اصلی سعی کنید تمام این ۵ مورد را وارد کنید.
برای میان وعده ها، سعی کنید حداقل دو تا از پنج مورد را با هم استفاده کنید. به عنوان مثال، کربوهیدرات به همراه پروتئین (نه فقط کربوهیدرات!) یا پروتئین و چربی. هنگامی که به تنهایی کربوهیدرات بخورید، قند خون شما را افزایش و سپس کاهش می یابد و منجر به کاهش انرژی و تمایل به غذا خوردن دوباره می شود.

۲. آبرسانی

ما غالباً درگیر جزئیات تغذیه می شویم و اصول را فراموش می کنیم. به طور میانگین، باید حداقل ۸-۱۰ فنجان آب در روز بنوشید. اما اگر می خواهید دقیق تر باشید، می توانید وزن بدن خود را به پوند تقسیم بر دو کنید و عدد به دست آمده را دو برابر کنید و این عدد نهایی، حداقل مقدار آبی (به واحد Oz) است که باید در روز بنوشید.

۳. کلید موفقیت در حرکت است

داشتن یک برنامه تمرینی بسیار عالی است، اما مدت زمان سپری شده در تمرین، بخش کوچکی از تمام روز شماست. ساعات دیگر که بیدار هستید چه می کنید؟ چه شغلی فعال داشته باشید و چه بی تحرک، آیا می توانید روزانه ۷۰۰۰-۱۰،۰۰۰ قدم در در بین ساعات استراحتتان پیاده روی کنید؟ حتی در لحظه مسواک زدن هم می توانید حرکت سکوات را تمرین کنید. جابجایی هایتان را در طول روز لذت بخش کنید!

۴. هوشمندانه ورزش کنید

ساعت‌های بی‌پایان تمرین با دستگاه و با فشار کم، به اندازه کافی اثر مثبتی روی شما نمی گذارد. بهتر است جلسات تمرینی خود را به بازه های زمانی کوچکتر و در عین حال با فشار بیشتر تبدیل کنید. تمرین‌های معمول خود را با تمرین های قدرتی ترکیب کنید. وارد کردن قدرت به تمرینات نقشی بسیار اثرگذار بر روی سلامتی بدنی شما دارد.

۵. برنامه برنامه برنامه

هر یک از ما یک بدن منحصر به فرد و با نقش های مختلف و اهداف مختلف داریم. این که بدون برنامه و تخصص، فقط حجم غذای خود را کم کنید، فقط در کوتاه مدت تاثیرگذار است. اگر فکر می کنید برای تشخیص اینکه چه چیزی برای شما مناسب است، به کمک بیشتری نیاز دارید، از یک متخصص تغذیه که به او اعتماد دارید کمک بگیرید تا بتوانید یک برنامه غذایی متناسب با خود تهیه کنید.

۶. فراموش نکنید که از خودتان مراقبت کنید

استرس زیاد و کمبود خواب، بیش تر از هر غذای چرب و پرکالری دیگری، باعث آسیب رساندن به سلامتی شما می شود. در حقیقت، استرس زیاد و کمبود خواب منجر به ترشح کورتیزول زیاد مزمن در بدن شده که نه تنها باعث افزایش چربی و کاهش ماهیچه ها می شود، بلکه بسیاری از مشکلات دیگر را هم به دنبال خواهد داشت. در زمان برنامه ریزی برای عروسی، به خاطر داشته باشید که خود و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر ذهنی و عاطفی.

استراحت های ۵ تا ۱۰ دقیقه ای در طول روز انجام دهید و برای صبح و پایان روز خود برنامه داشته باشید. با اطمینان از خواب کافی، از بدن و ذهن خود مراقبت کنید.

۷. خودتان را عالی بدانید

به یاد داشته باشید که شما فقط به همان شکلی که هستید شایسته، زیبا و کافی هستید. این یک قاعده برای تمام روزهای شماست، نه فقط در روز عروسی تان. باور داشته باشید که شما در شایسته ترین حالت فعلی خود هستید، در حالی که همیشه سعی در رشد و پیشرفت دارید.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به باغ تالار سعادت می‌باشد