نکاتی درباره تمیز کردن و مراقبت از حلقه نامزدی و سایر جواهرات عروسی

جواهرات عروسی شما برای این است که از آن ها لذت ببرید و کمی مراقبت اضافی به شما کمک خواهد کرد تا از این لوازم به اندازه یک عمر لذت ببرید. برای حفظ زیبایی و درخشش جواهرات خود از این روش ها استفاده کنید و سنگ های زینتی خود را مثل روز اول، سالم نگه دارید.

1. بازدید منظم

حداقل یک بار در سال، حلقه های نامزدی و عروسی را برای بررسی و تمیز کردن به یک جواهرسازی ببرید. جواهرساز، جواهرات شما را از نظر شل بودن جای نگین انگشتر و سایر مشکلات احتمالی بررسی می کند. همچنین می توانید از چند نکته خوب از جواهرساز برای نگه داری هرچه بهتر جواهرات عروسی خود استفاده کنید.

2. مرتباً جواهرات را تمیز کنید

جواهرات عروسی خود را مرتب تمیز کنید تا از نفوذ خاک که می تواند سایش را افزایش دهد، جلوگیری کنید. بهتر است از آب گرم و یک برس نرم استفاده کنید. ساختار جواهر بسیار حساس است. حواستان باشد که حین تمیز کردن به آن آسیبی نزنید.

3. تعلل نکنید

اگر سنگ یا هر قسمت از جواهر شما کمی شل شده است، ممکن است در آینده به گم شدن آن قطعه از جواهر منجر شود. حتما در این شرایط، به یک جواهر ساز مراجعه کنید.

4. جواهرات را در جای مناسب نگهداری کنید

وقتی از انگشتر یا دیگر جواهرات عروسی خود استفاده نمی کنید، آن ها را در یک محفظه نرم و جداگانه قرار دهید. ذخیره جواهرات به صورت به هم ریخته می تواند در سطح آن ها خراش ایجاد کند. هرگز گردنبندهایتان را آویزان نکنید زیرا این امر می تواند باعث کشیده شدن آنها شود. هنگام استفاده از نگهدارنده های انگشتر یا ظروف جواهرات دقت کنید که جواهرات را با فاصله از هم قرار دهید تا روی هم اصطکاک نداشته باشند.

5. الماس بسیار سخت و در حین حال بسیار شکننده است

الماس از سخت ترین مواد روی زمین به حساب می آید اما در صورت برخورد ضربه در زاویه ای مناسب، امکان دارد قسمتی از آن شکسته شود. بهتر است پیش از هرگونه فعالیت سنگین، حلقه عروسی خود را از دست درآورده و با خیال راحت به کار خود برسید.

6. از بیمه استفاده کنید

اگر می خواهید ضرر را به حداقل برسانید، بهتر است جواهرات خود را بیمه کنید تا در آسیب دیدگی، سرقت و … کمترین خسارت را متحمل شوید. حواستان باشد که قبل از خرید بیمه، تمام شرایط قرارداد را مطالعه کنید.