آیا همه رسوم قدیمی ازدواج از مد افتاده اند؟

آیا همه رسوم قدیمی ازدواج از مد افتاده اند؟

مراسم عروسی یک مراسم بسیار سنتی است و بسیاری از رسومی که عروس و داماد در عروسی رعایت می کنند، همیشه وجود داشته اند حتی اگر خودشان هم تمایلی به انجام آن نداشته باشند!
به سه مورد از متداول ترین سنت های عروسی نگاهی بیندازید تا به این سوال پاسخ می دهیم: کدام یک از سنت های عروسی تاریخ انقضا ندارد و کدام یک منسوخ شده است؟

۱- لباس سفید عروس

این سنت آنقدرها هم که به نظر می رسد قدیمی نیست. این ملکه ویکتوریا بود که لباس عروسی سفید را در بین مردم جا انداخت. قبل از آن، اکثر عروس ها رنگ مورد علاقه خود را می پوشیدند. لباس عروسی سفید، به ویژه به عنوان نمادی از پاکی عروس، سهم خاصی در مراسم عروسی پیدا کرده است. با این حال، امروزه لباس های کاملا سفید به سمت لباس هایی با رگه های قرمز ، آبی یا صورتی متمایل شده اند. بنابراین ، آیا این سنت منسوخ است؟ خوب  به نظر می رسد پاسخ بله است.

البته منظور ما این نیست که پوشیدن لباس سفید مشکلی دارد. همه لباس سفید عروسی را دوست دارند. اما مدل های جدید کمی از لباس کاملا سفید فاصله گرفته اند و به نظر می رسد بهتر است در انتخاب لباس عروس، کمی خودتان را با مد روز هماهنگ کنید.

۲- ساقدوش

آیا می دانید چرا ساقدوش ها در گذشته لباس هایی شبیه به عروس می پوشیدند؟ برای سردرگم کردن ارواح شیطانی که اعتقاد بر این بود که به سمت عروس کشیده می شوند! اما امروزه انتخاب ساقدوش بهانه ای است برای گذراندن جشن عروسی همراه با بهترین دوستان عروس. این انتخاب نه تنها برای پشتیبانی از عروس است ، بلکه باعث می شود روند برگزاری مراسم عروسی سرگرم کننده تر شود. چه کسی در یکی از مهیج ترین روزهای زندگی خود بهترین دوستانش را نمی خواهد؟ بنابراین، حضور ساقدوش بدون شک یک سنت فوق العاده است و منسوخ نمی شود.

۳- هدایای عروسی

مطمئناً در جشن عروسی، هدایای زیادی وجود دارد. هدایای تقدیم شده به عروس و داماد، هدایای عروس و داماد به یکدیگر ، هدایای عروس و داماد به والدینشان و حتی هدایای عروسی برای تشکر از مهمانان برای حضورشان. آیا این همه هدیه واقعاً ضروری است؟ خب بله. هدیه دادن رسم بسیار زیبایی است و همچنین هدیه های این مراسم عروسی می تواند به عنوان یک کمک مالی و حتی معنوی برای عروس و دامادی که تازه زندگیشان را شروع کرده اند حساب شود.

حرف آخر

داشتن یک دیدگاه صفر یا صدی بدون شک در هرجایی زیان آور است. بسیاری از سنت ها دیگر تاثیر خود را از دست داده اند و باید کنار گذاشته شوند و در مقابل، بسیاری از سنت ها هم زیبایی خاص خود را دارند و با وجود قدیمی بودن، همچنان خاطرات بسیار زیبایی را در ذهن همه ثبت می کنند.

نکته بسیار مهم این است که انتخاب و یا رد سنت ها باید توسط زوجین انجام شود و این عروس و داماد هستند که باید در مورد نحوه اجرای برگزاری مراسم ازدواج خود تصممیم بگیرند.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به باغ تالار سعادت می‌باشد