هفت باور که به شما کمک می کند تا با مرگ عزیزانتان کنار بیایید

افکار و اعتقادی که برای زندگی انتخاب می کنید، زیربنای نگرش شما نسبت به مشکلات است.

 اعتقادات عامل اثرگذار در هر کاری است که در زندگی انجام می دهیم. اعتقاد عامل اثرگذار اصلی در چگونگی مقابله با ضرر و زیان و میزان اثرگذاری رنج های اضافی و غیر ضروری است. متأسفانه، بسیاری از ما اعتقادی غلط و ناقص نسبت به مرگ، از دست دادن عزیزان و زندگی مجدد داریم.

 این تأثیرات در اوایل زندگی توسط والدین یا سایر چهره های بالغ اطرافمان در وجود ما نهادینه شده است. نتیجه این باورها، رفتارهای منفی است که شدت اندوه ما را سخت تر می کند. 

با این حال، وقتی با تغییرات تلخ و ناخواسته در زندگی روبرو می شویم، یاد می گیریم با تعقل و منطق، خود را  رشد دهیم و روش زندگی خود را ارزیابی کنیم و به دنیای پیرامون بهتر بیندیشیم. 

غالباً مجبور می شویم باورهایی را تغییر دهیم که بعضی از آنها، سال هاست در وجود ما ریشه دوانده اند. در ادامه به بعضی از باورهای موثر و التیام بخش هنگام غم و اندوه و عزاداری برای عزیزانمان می پردازیم که به شما کمک می کند در سازگاری با زندگی جدید و بدون همراهی با عزیز از دست رفته تان، ثبات قدم و نگرش درستی داشته باشید.


اعتقاد داشته باشید که کنار آمدن با واقعیت، انتخابی درست است.

بخواهید قبول کنید یا نه، حقیقت این است که خود شما انتخاب می کنید که چگونه با تغییرات اجتناب ناپذیر زندگی روبرو شوید. می توانید بی جهت مقاومت کرده یا اینکه تصمیم بگیرید که با واقعیت سازگار شوید. هرچقدر که بیشتر از واقعیت دور شوید، بیشتر عذاب خواهید کشید. 

هرگز فراموش نکنید: تمام اتفاقاتی که در گذشته، حال و آینده برایتان می افتد، تماما بر اساس انتخاب های خود شما شکل گرفته است.


اعتقاد داشته باشید که چیزی به معنای شکست کامل وجود ندارد

کلمه “کامل” را از فرهنگ لغت خود حذف کنید. حس اندوه همیشه با فراز و نشیب  همراه است. اما به یاد داشته باشید که اگر فکر می کنید زندگی شما باید از هر جهت کامل باشد و هیچ نقصی در آن وجود نداسته باشد، روزی به بن بست خواهید خورد. یادتان باشد که راه نجات در دوری از کمال گرایی است.


به دوست یابی و یافتن دوستان جدید به عنوان یک اصل در زندگی خود باور داشته باشید

از امروز به دنبال دوستان جدید بگردید. با این کار دوستان قدیمی خود را رها نمی کنید بلکه به حلقه دوستان خود اضافه می کنید. چرا؟ کاملاً واضح است: ما موجوداتی اجتماعی هستیم و دوستان، بخش مهمی از زندگی و سلامت جسمی و روحی ما را تشکیل می دهند. ما به همدیگر احتیاج داریم، خصوصاً هنگام غم و اندوه و سوگواری.


به نتیجه مثبت کارهایتان ایمان داشته باشید

انجام کاری که به نفع شما یا شخص دیگری باشد، یک داروی قدرتمند برای زندگی است. انجام کار، غذایی برای قدرت درونی و عزت نفس است که همه ما به هنگام غم و اندوه به آن احتیاج داریم. اهداف خود را در قسمت های مختلف زندگی خود مشخص کنید و به دنبال آنها بروید. ابتدا با موفقیت های کوچک شروع کنید و به راه خود ادامه دهید. شما نمی توانید با ماندن در انزوا و بی تحرکی، میزان ضرر خود را کنترل کنید. کاری که می کنیم، واقعیت وجود ما را تعریف می کند.


به قدرت تلاش ایمان بیاورید

نه 95٪ یا 99٪ بلکه 100٪  از توان خود را برای رسیدن به اهدافتان به کار برید. تلاش مثل موتوری است که منجر به قوی تر شدن شما در مواجهه با فجایع و در نتیجه، سرمایه گذاری مجدد در زندگی می شود. البته این به معنی تلاش بدون فکر نیست. به صورت پیوسته کار کنید و نیروی خود را برای تمام راه حفظ کنید.

رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود
رهرو آن است که پیوسته و آهسته رود


به پافشاری و استقامت ایمان داشته باشید

زندگی بدون کسانی که عاشقشان بودید باز هم ادامه دارد و این روزهای سخت، روزی به پایان می رسد. به یاد داشته باشید، یک اشتباه یا شکست، یک درس عبرت و یادگیری برای موفقیت بعدی است. شما به هدف خود خواهید رسید. شما ذاتاً می دانید باید چه کار کنید. به صدای درونی خود گوش دهید. سپس شجاعت انجام این کار را در خود ایجاد کنید.


باور کنید که عشق هرگز نمی میرد

 اگرچه همه چیز عوض شده است ما شما همیشه با عزیز از دست رفته خود رابطه خواهید داشت. روابط نمی میرند. شما می توانید مانند میلیون ها فرد عزادار دیگر، با عزیز خود صحبت کنید. گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند می گوید: “دعا، سرگرمی یک پیرزن بیکار نیست. درک درست و کاربردی دعا، قدرتمندترین ابزار برای عمل است.” دست به کار شدن و تلاش برای ایجاد تغییر، کلید قدرت است.  همه چیز بستگی به این دارد که انتخاب و باور شما چیست. انتخاب های شما، نوع نگرش شما نسبت به مشکلات و سخت کوشی و مقاومتتان برای ایجاد تغییر، به شما اطمینان می دهند که می توانید با فصل بعدی زندگی خود سازگار شوید. اجازه دهید ضررهایی را که تجربه کرده اید و تغییراتی که با آن روبرو هستید ، آگاهی، بینش و قدرت درونی جدیدی را برایتان به ارمغان بیاورد.